10 největších chyb v SEO

1) Zacílení na špatná klíčová slova

Toto je chyba, kterou dělá mnoho lidí, a co je horší – i zkušení SEO odborníci ji dělají. Tito lidé si vybírají klíčová slova, která podle nich popisují jejich internetové stránky, ale průměrní uživatelé je stěží vyhledají. Například, pokud máte stránku pro ty, kteří hledají vztah, zjistíte, že „průvodce vztahem“ nebude fungovat i přesto, že obsahuje klíčové slovo „vztah“, zatímco „rada při seznamování“ působí perfektně. Výběr těch správných klíčových slov může podpořit nebo zničit vaši SEO kampaň. I když jste velmi nápadití, nemůžete sami vymyslet všechna významná klíčová slova, ale dobrým nástrojem pro návrh klíčových slov je, například Návrh klíčových slov webových stránek, který vám pomůže najít klíčová slova, vhodná pro vaše stránky.

2) Ignorování tagu Title

Ponechání tagu Title prázdného je také velmi běžné. Je to však jedno z nejdůležitějších míst pro klíčové slovo, protože nejenom že vám to pomůže v optimalizaci, ale navíc text ve vašem Title tagu se zobrazí ve výsledcích vyhledávání jako název vaší stránky.

3) Flash webové stránky bez html alternativy

Flash může být atraktivní, ale nikoliv pro vyhledávače a uživatele. Pokud opravdu trváte na tom, že mají být vaše stránky založeny na technologii Flash a chcete rovněž podporované vyhledávače, zajistěte html verzi. Vyhledávače nemají rádi Flash stránky z toho důvodu, že spider nedokáže přečíst obsah Flash, a proto ho nelze indexovat.

4) JavaScript Menu

Použití JavaScript pro navigaci není špatné, pokud víte, že vyhledávače nečtou JavaScript a podle toho vytváří vaše internetové stránky. Takže pokud máte JavaScript menu, nemůžete to udělat, aniž byste zvážili vytvoření mapy stránek (nebo uvedení odkazů do tagu nonscript) s tím, že všechny vaše odkazy budou prohledávatelné.

5) Nedostatek důslednosti a údržby

Často setkáváme s klienty, kteří se domnívají, že jakmile se jednou optimalizují stránky, je to vyřešeno napořád. Pokud chcete být úspěšní, potřebujete neustále optimalizovat vaše stránky, sledovat konkurenci a změny v umístění v žebříčku ve vyhledávačích.

6) Přílišné soustředění se na meta tagy

Zdá se, že spousta lidí si myslí, že SEO spočívá v získání bezchybných meta klíčových slov a popisu! Ve skutečnosti se meta tagy stávají minulostí (pokud tomu tak již není). Můžete si vytvořit vaše meta klíčová slova a popisy, ale neočekávejte na základě toho dobrou pozici.

7) Používání pouze obrázků pro nadpisy

Mnoho lidí si myslí, že pro nadpisy a menu se hodí více obrázky než text. Ano, obrázek může vaši stránku zvýraznit, ale z hlediska SEO jsou obrázky pro použití v nadpisech a menu velkou chybou, protože tagy h2, h2, atd. a odkazy v menu jsou důležitými SEO položkami. Pokud se obáváte, že vaše tagy h1, h2, atd. vypadají hrozně, zkuste upravit jejich grafický styl pomocí CSS.

8) Ignorování URL

Mnoho lidí podceňuje, jak důležitá je dobrá URL adresa. Dynamická jména stránek jsou stále velmi častá a absence klíčových slov v URL je více pravidlem než výjimkou. Ano, je možné dosáhnout vysoké pozice i bez klíčových slov v URL, ale všechna jsou stejná. Pokud máte klíčová slova v URL (v doméně samotné, nebo v názvech souborů, které jsou součástí URL), poskytuje vám to další výhodu oproti vašim konkurentům. Klíčová slova v URL jsou důležitější pro MSN a Yahoo!, ale i v souvislosti s Google je jejich váha vysoká, takže je neomluvitelné mít URL bez klíčových slov.

9) Spamování zpětných odkazů (Backlink)

Je mylnou představou, že mít co nejvíce zpětných odkazů je VŽDY lepší, a z toho důvodu se tvůrci internetových stránek uchylují k odkazovým farmám, spamování fór/diskusních skupin atd., což může v konečném důsledku vést k zakázání jejich stránek. Přitom to, co potřebujete, jsou kvalitní zpětné odkazy.

10) Nedostatek klíčových slov v obsahu

Když se soustředíte na vaše klíčová slova, upravujte obsah a vkládejte klíčová slova všude, kde to dává smysl. Je ještě lepší zobrazit je tučným písmem nebo je zvýraznit.



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace