Adwords Rozšíření reklam
Rozšíření reklam ve vyhledávání Google je jednou z méně používaných metod pro vylepšení efektivity a CTR u textových reklam. V principu nám jde o to, abychom zaujali více návštěvníků a nabídli jim relevantnější výsledky na jejich dotaz. Jestliže totiž přivedeme návštěvníka na méně relevantní vstupní stránku, tak je menší šance že udělá konverzi.
Ceny za klik jsou nastavené stejně jako ceny klíčových slov v reklamní sestavě. Když by se stalo a uživatel klikal na více odkazů ve vašem inzerátu, Adwords pak budou účtovat maximálně dva kliky.
Google nabízí několik druhů rozšíření textových reklam:
- Odkaz do podstránky
- Volání / telefonní číslo
- Lokalitu
- Aplikaci (pouze pro mobilní zařízení)
- Poznámku (nové)
Rozšíření o odkaz na podstánku
Toto rozšíření se hodí v případě, kdy uživatel hledá obecnější klíčové slovo a my mu jsme schopni nabídnout konkrétnější výsledky na našem webu. Případně mu můžeme nabídnou nějakou alternativu nebo akční nabídku.
Rozšíření o volání
Rozšíření o volání se může hodit v případě, kdy hledáme z mobilního zařízení. Tam častěji chceme najít telefonní číslo firmy, abychom mohli hned volat. Může to být rezervace stolu v restauraci, kontakt na zákaznickou linku, atd.
Rozšíření o lokalitu
Znát lokalitu se může hodit v případě, kdy hledáme nějaké výdejní místo. Uživatel se může raději rozhodnout pro firmu s možností odběru někde poblíž.
Rozšíření o aplikaci
Toto rozšíření se zobrazuje jen na mobilních zařízeních. Nabídne uživateli zařízení možnost stáhnout aplikaci přímo kliknutím z textu reklamy.
Rozšíření o poznámku
Je to novinka posledních týdnů. Můžeme takto vytvořit akční sdělení typu „Poslední kusy skladem“, „Doprava zdarma“ a další konkurenční výhody hovořící pro výběr našeho webu.
Doporučujeme zadat k reklamním sestavám kombinaci různých druhů rozšíření. Poté můžete vyhodnotit, která jsou jak klikaná a jaké mají konverzní poměry. Zejména pro mobilní zařízení doporučujeme používat v reklamách rozšíření o volání a v případně stažení mobilní aplikace.