Analýza vhodných klíčových slov

Co je potřeba si nejdříve ujasnit?

- V první řadě se především zamyslete nad tím, jaká klíčová slova se vztahují k vašemu podnikání.
- Zkontrolujte přesné údaje a aktuální čísla z nástrojů, abyste potvrdili nebo vyvrátili své odhady.
- Použijte různé nástroje pro klíčová slova. Například Google Adwords, Google Insights či Seznam Sklik
- Toto jsou základní informace pro analýzu klíčových slov určené pro začátečníky.
- Nicméně, pro profesionální analýzu klíčových slov doporučuji najmout si odborníka na analýzu klíčových slov.

Analýza a strategie klíčových slov jsou základem pro SEO i PPC. Je výchozím bodem pro všechno, a zaměřte se na fakt, že výběr špatných klíčových slov může znamenat velké rozdíly v počtu návštěvníků vašich webových stránek každý den! Případně špatné cílení může znamenat zbytečné vynaložení úsilí či financí pro získání návštěvnosti.

Základní kroky analýzy klíčových slov

1. Popřemýšlejte o klíčových slovech

Zní to docela jasně, ale někteří lidé uslyší o nápaditých pomůckách pro klíčová slova (některé jsou uvedeny níže) a začnou je ihned používat. Udělejte si čas přemýšlet v prvé řadě o vašem podnikání:

  • Co je pro vás hlavním důvodem mít webové stránky?
  • Jakou konkrétní službu nebo výrobek chcete propagovat prostřednictvím svého webu?
  • Co specifického a výjimečného vás odděluje od konkurence?
  • Chcete se zaměřit na místní lokalitu? Na jaké úrovni: město, okres, stát?
  • Cílíte na specifické publikum? Čím se vyznačuje?

Odpovědi na tyto otázky by vám měly pomoci přijít se seznamem zhruba několika jednotek až desítek slov, jež budou použita jako základ pro další postup analýzy klíčových slov Pamatujte si: když hovoříme a „keywords“ (klíčových slovech), ve skutečnosti tím míníme klíčové fráze! Klíčová slova by vlastně neměla být nikdy tvořena pouze z jednoho slova, ale alespoň ze 2, 3 nebo 4 slov; však již ne více než 5 slov. V případě že se jedná jen o jedno-slovné výrazy, tak se je velká šance, že to bude příliš obecné klíčové slovo. Všechna slova, která jsou podle vás relevantní k vašim službám, produktům, umístění apod…, mohou být kombinována, aby utvořila ta správná klíčová slova. Pokuste se popřemýšlet o vaší „mezeře na trhu“ a o tom, podle jakého typu slov budou zákazníci s největší pravděpodobností hledat na Googlu služby či produkty, jež nabízíte. Především pak ti zákazníci, kteří si opravdu něco chtějí koupit a ne jen získat informace atd.

2. Popularita klíčových slov

Jakmile budete mít seznam klíčových slov, o nichž si myslíte, že by mohla být vhodná, je na čase použít některé z nástrojů klíčových slov. Tyto nástroje přinesou více nápadů a pomohou ověřit, která z vybraných klíčových slov jsou ta správná. Existuje mnoho pomůcek, ale já jsem vybral ty z nich, které jsou snadno pochopitelné a hojně použitelné.

Nejspíš víte, kteří z vašich konkurentů jsou oblíbení a mají dobré webové stránky. Pravděpodobně zaujímají skvělou pozici díky velice relevantním klíčovým slovům, a vy je můžete snadno vidět pomocí nástroje Google Keyword Tool. Napsaáním adresy konkurenční webové stránky zjistíte na jaká klíčová slova se zaměřují.

Nebo můžete také využít Seznam našeptávač (vyhledávací políčko seznamu) a začít psát slova, o nichž si myslíte, že se vztahují k vašim stránkám. Tento nástroj vám poskytne nejoblíbenější vyhledávání v souvislosti s těmito slovy.

Měli byste skončit se seznamem několika desítek silně potenciálních klíčových slov. Použijte nástroj Google Keyword Tool či Seznam statistiky pro kontrolu oblíbenosti každého z nich. Pokud se zdají být všechny údaje ohromující, věnujte ještě pozornost Souhrnnému měsíčnímu objemu vyhledávání; čím vyšší číslo, tím lépe. Nicméně, nejoblíbenější klíčová slova jsou pravděpodobně také nejvíce konkurenční. Z tohoto důvodu se zaměřte na střední kategorii klíčových slov. Vyhněte klíčovým slovům, která vykazují výsledek „Nedostatek údajů“; protože taková nikdo nehledá. Možná může být snadné umístit je dobře na Googlu, ale vašim stránkám to nemusí nijak pomoci. Pozor: toto nemusí platit vždy, například statistiky seznamu ukazůjí hledanost až od jisté hranice počtu hledání.

Aby to nebylo tak jednoduché hraje ve vyhledávačích roli typ shody - volná, frázová, přesná. Například slovo "auto škoda fabia kombi" - bude zasahovat ve volné shodě do jednotlivých dílčích slov a přidávat jim počet vyhledávání. Naopak tedy nepoznáte při obecném slově - volné schodě "auto" že někdo hledal třeba "auto škoda fabia".

tl_files/web/DATA/blog/analyza/blogspot-1112-orig.png

3. Konkurence klíčových slov

Také byste měli věnovat pozornost tomu, jak moc konkurenceschopné každé klíčové slovo je. Jednoduchý způsob jak to zjistit, je vyhledání každého z nich na Googlu. Na stránce s výsledky v pravém horním rohu se vám zobrazí, kolik dalších stránek je indexováno pro zadané klíčové slovo. Čím vyšší je číslo, tím větší konkurenci máte! Případně můžete zvolit operátor intitle:"klíčové slovo" čímž zjistíte největší konkurenci na dané slovo.

Podívejte se také na všechny stránky, jež se zobrazí na první stránce výsledků pro dané klíčové slovo. Až jednou budete ovládat základy SEO, budete schopni vidět rozdíly mezi stránkami, které jsou optimalizovány a které nikoliv. Jestliže jsou všechny vyhledané weby na první stránce s výsledky řádně optimalizované, bude vás stát hodně úsilí získat dobré umístění. Naopak, pokud žádné nebo jen několik z těchto stránek vypadají, že mají propracované SEO, mohlo by být pro vás poměrně dosti snadné zařadit se vysoko ve výsledcích!

4. Efektivita klíčových slov

Snadný způsob, jak navzájem porovnat vaše potenciální klíčová slova, je výpočet jejich Indexu efektivity klíčových slov, neboli KEI. Nejjednodušší vzorec pro KEI zní KEI = (P^2/C), přičemž P vyjadřuje oblíbenost klíčového slova (Souhrnný měsíční objem vyhledávání v google adwords) a C vyjadřuje její konkurenci (počet indexovaných stránek ve výsledcích Googlu). Existuje ale spousta nuancí - menších rozdílů pro výpočet KEI. KEI je tedy jeden z ukazatelů, ze kterého můžete vycházet při konečném výběru vhodných (dostatečně hledaných a s rozumnou konkurencí) klíčových slov.

Na konci tohoto procesu byste se měli zamyslet nad několika konečnými klíčovými slovy, což je napoprvé celkem slušný počet pro základní optimalizaci, a měl by být dostačující pro vaši další práci s nimi. Např. pokud nabízíte místní služby nebo produkty, použijte alespoň jedno zeměpisné slovo jako klíčové (název města, region, kraj, stát, nejbližší velké město apod.).



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace