Jak nastavit remarketing
Poslední roky je jedním z často skloňovaných marketingových termínů remarketing. Pojďme se na něj podívat blíže. Určitě jste si všimli, že vás občas nějaké grafické reklamy pořád pronásledují. Jakoby si daná firma koupila ohromné množství reklamních ploch. Není tomu tak. Tyto reklamy se nezobrazují všem návštěvníkům. Zobrazují se totiž hlavně vám.
Reklamní systém si vás pomocí sledovacího kódu zapamatoval. Byli jste na stránkách, které mají nastavený remarketing. Systém vám proto nyní nabízí cíleně reklamy z toho vámi navštíveného webu. Remarketing vsází na to, že zákazník většinou neudělá objednávku hned na první návštěvu. Často si jí nějakou dobu rozmýšlí. Proto je vhodné se uživateli připomínat. Remarketingové kampaně mají obvykle vyšší konverzní poměr než displejové a vyhledávací. Je větší šance, že objednávku udělá člověk, který již jednou byl na vašem webu.
Kde se remarketing zobrazuje?
Remarketingové prvky se zobrazují v obsahové síti systémů Google Adwords nebo Seznam Sklik. Podívejte se na obsahovou síť webů Skliku zde. Google také nabízí remarketingové cílení přímo ve vyhledávání (RLSA).
Kdy použít remarketing
Je mnoho použití remarketingu. Uveďme si několik obvyklých. Zákazník nedokončil objednávku. Snažíte se ho pak dostat zpět na své stránky. Když je zákazník nerozhodný, můžete zkusit do remarketingové kampaně vložit nějaký motivující prvek. Například mu nabídnou slevový kupon nebo dárek zdarma. Lidem, co již v minulosti objednali, můžete nabídnou příslušenství k dokoupení. Nebo se jim připomínat k opakovanému nákupu.
Seznamy uživatelů
Seznamy remarketingu jsou alfou a omegou. Do seznamů si zařazujete vaše návštěvníky stránek. Těmto skupinám pak můžete zobrazovat různé reklamní kampaně. Zde uvádím několik seznamů:
- objednali
- opustili objednávku
- prohlíželi kategorie
- vyhledávali na webu
- prohlíželi produkt
- prohlíželi si fotografie produktu
- stáhli si soubor
- registrovali se
Skupiny uživatelů se dají také kombinovat. Můžete například definovat kampaň pro lidi, kteří nepatří do skupiny objednávající a zároveň si zobrazili určitý produkt.
Jak probíhá nastavení Seznam Sklik remarketingu
Na závěr několik tipů:
- nastavujte různé kampaně pro různé seznamy
- využívejte všechny grafické formáty
- buďte v reklamách nápadití
- používejte stejný vizuál a logo jako na webu
- nepodceňujte textové inzeráty
- používejte lokalizované kampaně
- omezujte frekvenci zobrazování reklam
- přemýšlejte nad frekvencí opakovaných nákupů a připomeňte se
- používejte dynamické reklamy v Adwords
nastavení remarketing seznamů