Jak vylepšit vstupní stránky

I poté, co se zákazník rozhodl, že přijme vaši nabídku, může dojít ke ztrátě konverze. Jakýkoli nedostatek ve funkčnosti a použitelnosti stránek může způsobit ztrátu konverze, proto zajistěte, aby byly zveřejněny vaše kontaktní údaje a hlavně nedocházelo k žádným drobným potížím v jeho pohybu na webu.

Konverze, to je to slovo

Po příchodu návštěvníka na vaše stránky, chcete, aby něco udělal (např. zaregistroval se k odběru newsletteru nebo si koupil váš produkt). Vaše stránky nejsou úspěšné, dokud není vykonán některý z těchto činů. Pokud návštěvník provede požadovanou akci, dosáhli jste konverze. Máte-li milióny návštěvníků, kteří navštěvují denně vaše stránky, ale nikdo nekonvertuje, nejenom že máte neúspěšnou marketingovou kampaň, ale také velký účet.

Přilákat provoz je poměrně snadné. Obtížnou částí je konvertovat ho. A to je účelem vaší cílové stránky.

Co je to cílová stránka?

Cílová stránka je stránka, na kterou se návštěvníci odkáží kliknutím na vaši propagační reklamu.

Vaše cílová stránka musí přesvědčit návštěvníka, aby zůstal a (v závislosti na cíli):

  • vyplnil formulář (ale lidé nesnáší vyplňování formulářů)
  • poskytl osobní údaje (ale lidé nesnáší nevyžádanou poštu)
  • koupil si něco (ale lidé nesnáší, když jsou podvedeni)
  • přečetl si mnoho informací (ale lidé opravdu nesnáší čtení)

Jak můžete vidět, existují některé hlavní překážky pro to, aby návštěvníci dělali na vaší cílové stránce to, co chcete. Musíte přesvědčit lidi, aby činili věci, které nesnáší. To je důvod, proč jsou typické míry konverze extrémně nízké.

Obvyklé míry konverze z jednoho anglického průzkumu jsou:

Typ stránek
Míra konverze (%)
Specializované obchody
3.9
Móda/oblečení
2.2
Cestování
2.1
Dům a jeho vybavení
2.0
Sport
1.4
Elektronika
1.1
Průměr
2.3

Hovoříme zde o velmi nízké míře, v rozmezí 1-6 %.

Předtím než se dostaneme k podrobnostem o designu cílové stránky, zamysleme se nad návštěvníky.

Přemýšlejte o vašem uživateli

Většina lidí nenavštěvuje vaši cílovou stránku s tím, že si prohlíží každý jednotlivý designový prvek. Přicházejí hledat klíče k rychlé odpovědi na jejich otázky.

Chtějí vědět:

  • “Je toto to správné místo?”
  • “Je to tak, jak jsem si představoval/a, že by to mělo být?”
  • “Měl/a bych kliknout na zpětné tlačítko?”
  • “Vypadá to důvěryhodně?”
  • “Kolik času to zabere?”

Vaše cílová stránka se musí všemi těmito otázkami okamžitě zabývat. Jestliže vaše designové prvky nejsou dostatečně zaměřeny na návštěvníka a/nebo ruší ho, očekávejte vysokou míru opuštění stránky.

Dále návštěvníci přemýšlí o: “Měl/a bych přijmout tuto nabídku?”

Toto je místo, kde se projeví vaše marketingové podklady a úroveň. Návštěvníci prohlíží vaše úvodní podklady, mediální obsah, informace o produktu, osvědčení a designovou hodnotu, a rozhodují se, zda budou konvertovat či nikoli.

I poté, co se zákazník rozhodl, že přijme vaši nabídku, může dojít ke ztrátě konverze. Jakýkoli nedostatek ve funkčnosti a použitelnosti stránek může způsobit ztrátu konverze, proto zajistěte, aby byly zveřejněny vaše osobní údaje a nedocházelo k žádným drobným potížím ve zpracování profilu.

11 tipů pro vylepšení vaší cílové stránky

1. Definujte vaši konverzi

Než začnete navrhovat vaši cílovou stránku, definujte konverzní aktivitu stránky. Pro newsletterovou cílovou stránku je konverzní aktivitou myšleno zadání emailové adresy do formuláře a kliknutí na “Přijmout.”

2. Udělejte malý průzkum

Malý demografický výzkum spočívá v dlouhé cestě. Zjistěte, co návštěvník hledá a jakou vyžaduje práci. Vytvořte si profil vašeho ideálního návštěvníka. Mějte tuto osobu na paměti při vytváření vaší cílové stránky. Nesestavujte stránku pro nikoho jiného – obecné a široce zaměřené stránky jsou prokazatelně neúspěšné – a směřujte vše “na cíl”. Vaše reklamní kampaň zasílá provoz na vaši cílovou stránku, takže návštěvníci očekávají vysoce zacílenou zprávu. Ušijte jim stránky na míru.

3. Eliminujte nepotřebné prvky

Rozptylování zabíjí konverze. Odeberte všechny nepotřebné prvky ze stránky. Toto není vaše domovská stránka. Kdokoli, kdo přijde na vaši cílovou stránku, byl již filtrován pomocí vaší reklamy. Očekává velice specifikovanou zprávu.

4. Zapojte kreativitu

Cílová stránka a kreativita by měly být zkombinovány. Nejjednodušší způsob jako vodítko pro návštěvníky, aby dorazili na správné místo, je použití nadpisu z vaší kreativní reklamy.

5. Odstraňte navigaci

Pokud je to možné, odstraňte navigační lištu. Samozřejmě ji neodstraňujte, pokud je to nezbytné pro konverzní proces. Vzpomeňte si na svou zprávu, a pokud s ní odkaz nemá nic společného – přestaňte s tím!

6. Zaměřte se na jasný cíl

Vyhněte se nutkání propagovat nebo odkazovat na jiné oblasti vašich stránek. Podstatou cílové stránky je zabránit návštěvníkovi v bloudění. Chcete je donutit konvertovat, nikoli proklikávat ostatní části vašich stránek a obdivovat vaše Flash animace. Představte si, že GAP by podporoval zákazníky při vstupu do jejich obchodů v tom, aby odešli a procházeli se po nákupním centru. Jakmile jednou přestanou přemýšlet o vaší nabídce, ztratíte je.

7. Důležité prvky nad horizontem stránek

Dávejte pozor na virtuální konec stránky (ve spodní části obrazovky před rolováním). Umístěte dostatečný obsah nad konec stránky, aby se mohl váš návštěvník rozhodnout o pokračování na stránkách. Jestliže musí návštěvník kliknout nebo rollovat text, aby přišel na to, o čem vaše stránky jsou, jediná věc, na kterou klikne, je tlačítko zpět.

8. Poskytněte konverzní výstupy

Ulehčete vašemu návštěvníkovi, aby mohl konvertovat. Umístěte konverzní výstupy nad fold a na každé rolovací a polorolovací místo na monitoru.

9. Upoutejte pozornost

Použijte typografii a barvu ve svůj prospěch. Veďte pozornost po stránce směrem ke konverznímu výstupu. Promyšlené použití mezery, rozlehlého textu a grafiky mohou z dlouhé stránky vytvořit stránku mnohem kratší, než ve skutečnosti je. Buďte opatrní – skvělý obraz bude vyžadovat hodně času, a pokud bude nesprávně umístěný, může zničit tok vaší zprávy.

Umístěte důležité věci (ať již je to váš textový podklad nebo obrázek) poblíž středu a nikdy neodvádějte pozornost vašeho uživatele od tohoto ústředního bodu. Vyhněte se vkládání zajímavých materiálů do postranních panelů. Odtáhne to pohled od hlavního jádra. Jestliže je informace zajímavá a cenná, použijte ji v blízkosti centra a přímého pohledu.

10. Přesné formuláře

Optimalizujte své formuláře. Nastavte vstupní kurzor tak, aby přeskočil na další pole poté, co uživatel vyplní aktuální pole. Umožněte uživateli brouzdat mezi poli. Můžete také použít automatické vyplnění některých polí. Odstraňte všechna nepotřebná pole.

Jestliže nabízíte uživatelům registraci odebírání newsletteru, ptejte se pouze na e-mailovou adresu. Nepotřebujete znát jejich jméno. Zbavte se tlačítka reset. Je to nebezpečné jak pro uživatele, tak i pro vás.

11. Testujte, testujte, testujte

Poté, co dokončíte návrh vaší cílové vstupní stránky, vyzkoušejte ho na malé skupině uživatelů. Projděte kontrolní seznam s vaším projekčním týmem:

  • Je celá stránka cíleně zaměřená?
  • Shoduje se zpráva s reklamou?
  • Zredukovali jste všechna možná rozptýlení?
  • Jsou rozhodující informace nad foldem?
  • Existuje zde dostatek konverzních výstupů?
  • Posiluje stránka vaši značku?


Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace