Jdeme s kůží na trh. Vytváříme prodejní videa!

V pondělí 10. února jsem byl na akci Smart Community v Praze. Smart Community je setkávání lidí okolo Info podnikání a Inko marketingu.  Ačkoliv nejsem info podnikatel, chtěl jsem se vzdělat v oblasti tvorby a propagace prodejních videí. Byl jsem trochu překvapen, kolik lidí na setkání přišlo. Čekal jsem komorní setkání deseti lidí a byla plná přednášecí místnost pro 40 lidí.

smart-community video marketing

První polovina byla na téma natáčení a stříhání videí. Proč je dobré mít na videu obličej a neskrývat se jen za snímáním obrazovky. Sociální odezva je ten důvod. Obličej a naše oči jsou klíčem k autenticitě. Klíčem k vytvoření vztahu s posluchačem. Divák sledující video pak může číst, jestli je náš projev věrohodný a děláme opravdu to, co říkáme. Přes face to face video navazujeme daleko lepší vztah. Divák si nás zapamatuje.

Na zaujetí diváka máme pouze 30s a za 3min mu musí být jasné, co mu náš produkt přinese. Pokud se tak nestane, přicházíme o něj. Z našeho vystupování by mělo být cítit natčení. Měli bychom žít tím, co říkáme. Divák to vycítí a má k nám větší důvěru.

Zákazník by měl být vždy až na prvním místě. Měli bychom si uvědomit:

  1. Kde se nachází (stav)
  2. Co chce, co ho zajímá
  3. Jak mu můžeme pomoci

Při komunikaci se zákazníkem bychom ho neměli podceňovat nebo dokonce shazovat. Například neříkat…  Jsi dost tlustý, měl bys se sebou něco dělat. Mnohem lepší je mu říci… Je s tebou sranda, jsi určitě bezva chlap. Co by si řekl na to, kdybych ti poradil, jak mít mnohem více energie a cítit se svěží.

Dobré je si také uvědomit co skutečně zákazníkům prodáváme. Například v případě techniky na zabezpečení domu je to pocit bezpečí. S tímto faktem pak můžeme pracovat při prezentaci informací pro diváka. Vždy bychom měli prodávat z pohledu zákazníka. Moc ho nezajímá, kolik jsme toho dokázali my, ale určitě ho zajímá, co mu přineseme. Jakou hodnotu mu nabízíme.

Většina lidí cítí trému a strach před kamerou. Dobré je si uvědomit, že mozek vnímá stejně příznaky emoce strachu, trémy a natčení. Naše tělo vykazuje zrychlený tep, zakoktáváme se, ztrácíme nit. Stejné je to jak v případě našeho natčení, tak i v případě naší trémy. S tím se opět dá pracovat a můžeme se divákovi snažit předat emoci natčení místo trémy. Aniž by to příliš pocítil.

Dělejte video jako profík

Také zaznělo několik dobrých typů pro natáčení videa. Dobré je si připravit bodově scénář a mít ho na očích vedle kamery. Obličej by měl být osvětlen a měli bychom se snažit co nejvíce koukat do kamery.  Pro většinu videí stačí použít na natáčení chytrý telefon. Nutností je držák telefonu na stativ. Obličej bychom měli mít cca v 2/3 záběru, na zlatém středu. Hlavu bychom měli v záběru ostřihnout maximálně do půlky čela. Obličej by měl být vždy na záběru celý. Do rukou je vhodné si dát nějaký předmět. Abychom „věděli“ co s nimi. Pro záznam zvuku používat externí mikrofon.

jak pridelat iphone na stativ
Jak přidělat iPhone na stativ

Pro střídání není vhodné používat přechodové prolínačky a další efekty. Působí to neprofesionálně. Pro střih dvou scén je doporučení vkládat jeden bílý frame. Nepůsobí pak střih tak sekaně.

Co zvyšuje konverzi prodejního videa:

  • Mít obličej na videu, neskrývat se za prezentaci.
  • Jasně vyzvat k akci, slovně i vizuálně.
  • V některých případech se představit i s titulem.
  • U prodejního formuláře mohou být ukázky videí z VIP sekce.

 

Několik tipů pro YouTube video marketing

Google vlastní Youtube a je zároveň je Youtube je po Googlu druhým největším vyhledávačem. To je dost silný argument na jeho využívání. Je to velmi silný marketingový nástroj. Uvedu několik postřehů:

  • Videa na Youtube jsou velmi rychle indexována na Googlu – do několika minut.
  • U videa Google nepoužívá lokalizované hledání. Jste tedy schopni zacílit být vepředu na slova, kde jinak Google nabízí výsledky z jiné lokality.
  • Je-li video správně podpořeno, má mnohem větší šanci se zobrazovat v popředí přirozeného vyhledávání na Google. Za mnohem kratší dobu.
  • Vyplňujte poutavý nadpis videa.
  • Vyplňujte pečlivě popisek a tagy videa. Měli by obsahovat klíčová slova.
  • Klíčová slova používejte hlavně konkrétní.
  • Na dohledatelnost videa také hraje roli počet a délka zhlédnutí, počet komentářů, počet odkazů a sdílení na sociálních sítích.
  • Dávejte si pozor na licenční podmínky pro použití hudby a fotografií.

Na animovaná videa je dobré používat službu animoto.com. Obsahuje také velké množství volně použitelných audio nahrávek. Pro vytváření psaných videí je služba doodle-video.com. Na střih video na Windows stačí Movie Maker. Pro Apple se dobře hodí iMovie. S ním můžete sestříhat video třeba hned v mobilu.

Jo a taky bychom si prý (my) všichni Windowsáci a Androiďáci měli pořídit Apple :)

nahrat video youtube

Vkládání videa na YouTube



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace