Konference WebExpo 2014
Navštívili jsme konferenci WebExpo 2014
Druhý zářijový víkend jsme strávili v centru Prahy, kde se konal již 7. ročník konference WebExpo, určené pro webové profesionály a příznivce (nejen) online technologií. Z 80 přednášek jsme pečlivě vybrali zhruba 20 podle jejich obsahu a našeho zaměření.
Sobotu jsme zahájili přednáškou od Frederica Gaillarda, který se zaměřuje na uživatelský výzkum a jeho zapojení do procesu tvorby designu. V sále kina Světozor předvedl několik praktických ukázek, zdůrazňujících, jakou návratnost mohou mít investice do uživatelského rozhraní. Prezentoval několik zajímavých případových studií a zdůraznil, jak je důležité udělat kvalitní analýzu a udělat si zákaznický průzkum.
Marko Dugonjić je chorvatský webdesigner, speaker a autor několika publikací. Jeho přednáška s názvem Responsive Web Typography byla zaměřená na problematiku webové typografie v kombinaci s responsivním designem. Nechyběly ukázky několika šikovných postupů, např. maximalizaci využití volného prostoru na webové stránce při prohlížení na mobilních zařízeních s menším displejem.
Český (především javascriptový) programátor a držitel prestižního ocenění Google Developers Expert, Daniel Steigerwald, přesvědčoval sál o přínosu isomorfních webových aplikací. V dnešní době již není nutné psát stejnou funkci dvakrát, jednou pro server a podruhé pro prohlížeč. Díky isomorfním aplikacím lze oboje částečně spojit dohromady a ušetřit si tak čas a námahu. Daniel neskrýval svou slabost pro peprnější výrazy a celá přednáška tak ubíhala svižným tempem, s častým pobavením posluchačů.
V neděli se mezi nezajímavější řečníky zařadil Tomáš Janů ze společnosti AVAST Software, který si účastníky konference získal povídáním s příznačným názvem Jak zvýšit konverze o 400 % díky lokálnímu přístupu. Jak je důležité naslouchat novým zákazníkům při expanzi na zahraniční trhy a jaký vliv může mít jedno přehozené slůvko na konverzní poměr? Také jsme se dozvěděli, jak AVAST zvládá řídit své celosvětové podnikání přímo z Prahy. Udivilo nás jak jasný a relativně jednoduchý proces expanze na zahraniční trhy může být.
Petr Ludwig se díky svému programu věnovanému problematice osobního rozvoje stal velice zábavným speakrem a s některými jeho příklady se spousta posluchačů musela ztotožnit. Po 20 minutách ho vystřídal Jan Řezáč, chlapík proslulý svým nezaměnitelným smíchem, kterého jistě není třeba představovat. Působí především jako webový konzultant a letos v létě po úmorném boji vydal knížku Web ostrý jako břitva, zaměřenou spíše na laiky a popisující problematiku webdesignu v kostce.
Z letošního WebExpa jsme si odnesli několik zajímavých poznatků a jistě je v budoucnu nebudeme váhat vyzkoušet. S několika oblastmi vás seznámíme v navazujících článcích.