Linkbuilding - vytváření zpětných odkazů

Moderní techniky tvoření odkazů (link buildingu), které opravdu fungují

V první řadě je potřeba říci, že neexistuje žádný rychlý a snadný způsob, jak budovat kvalitní odkazy. Jestliže je něco rychlé a snadné, je téměř zaručeno, že je to naprosto bezcenné. Při vytváření odkazů situace není odlišná.

Předtím než začnete, je třeba porozumět rozdílu mezi FOLLOW a NOFOLLOW odkazy. Pokud nepoužíváte Firefox plugin – jako např. SearchStatus nebo SEO pro Firefox, nikdy nemůžete vědět, že mnoho z odkazů, na něž kliknete během doby, kdy jste on-line, jsou NOFOLLOW odkazy.  Jen proto, že je odkaz NOFOLLOW, ještě ovšem neznamená, že má nulovou hodnotu. NOFOLLOW odkazy ze zdrojů jako jsou Facebook, Digg a Twitter stále uchovávají velkou hodnotu vzhledem k jejich potenciálu pro zvýšení návštěvnosti. Nejsou však vhodné pro zvýšení počtu zpětných odkazů na web.

Adresáře / Katalogy - Snadno dosažitelné, ale s nízkou hodnotou

Mějte na paměti, že čím jednodušší je odkaz získat, tím menší hodnotu bude mít v celkovém schématu věcí. Co mám na mysli? On-line adresáře - katalogy jsou skvělým příkladem. Existují tisíce zahraniční katalogu a stovky českých a slušné procento z nich nabízí zadání zdarma. Může také trvat několik týdnů, než se odkaz objeví na základě bezplatného zadání. Mnohé katalogy také nabízí několik placených zápisů, cena je obvykle v rozmezí od několika stovek až tisíců korun za základní odkaz. Pokud neplatíte za odkaz – jednoduše platíte za skok na začátek výpisu a váš odkaz je do katalogu přidán rychleji. Ppoučení tedy zní – pokud je odkaz snadno dosažitelný, nachází se na spodní hranici užitečné hodnoty - konci seznamu odkazů.

Sociální média – zdroje návštěvnosti a Link Popularity

Popularita sociálních sítí vedla, jak se zdá, k rozvoji nekonečného množství stránek se sociálním zaměřením. Zatímco mnoho z nich, jako je Digg a Twitter, využívají NOFOLLOW odkazy, některé, jako např. Reddit, naopak výhradně NOFOLLOW odkazy nepoužívají. Znamená to, nejenom že odkazy z těchto zdrojů mají potenciál, aby nasměrovaly návštěvníky přímo ze stránek samotných, ale rovněž započítávají celkové množství zpětných odkazů na stránky. Mějte na paměti, že to není pouze o stránkách samotných, což vám může poskytnout tolik potřebné zpětné odkazy. Profily, jež si zřídíte, často obsahují odkazy na vaše webové stránky, které mají FOLLOW odkazy.

Blogy – Staňte se součástí on-line komunity ve vašem oboru

Dokud budou zpětné odkazy i PageRank hrát tak významnou roli v umísťování v žebříčku, je tvorba zpětných odkazů na vaše stránky nebo na jednotlivé příspěvky na vašem blogu zásadní. Co se týče položení základů pro fungující odkazy do budoucna, jejich možnosti a nalákání ostatních k odkázání se na vás, to vše je především o vytváření vzájemné jednotnosti a budování vztahů.

Nepodceňujte hodnotu být aktivní v rámci blogů a fór, která se týkají vašeho oboru nebo nějakých dalších odvětví. Zatímco mnoho blogů do sekce komentářů začleňuje NOFOLLOW odkazy jako výchozí, mnoho naopak ne. Dokonce i komentáře NOFOLLOW odkazů drží hodnotu – zejména pokud komentujete na vysoce navštěvovaném blogu – ale pouze blogy, které využívají FOLLOW odkazy v sekci komentářů zvýší počet zpětných odkazů na vaše stránky.

Jeden tip pro vás. Jestliže neděláte nic jiného, než že odkazujete na vaše stránky, aniž byste přispívali něčím užitečným a přínosným pro komunitu jako celek, budete brzy zamítnuti jako spammer. Ano, komentáře, které zanecháte na blogu nebo fóru používajícím FOLLOW odkazy, mohou dopomáhat k popularitě, ale rovněž by nebylo hezké, kdyby tyto komentáře ve skutečnosti pouze podněcovaly lidi, aby navštívili vaše stránky nebo blog, bez další přidané hodnoty.

Pamatujte si, že link building není jen o budování odkazů – je to o budování vzájemných vztahů a vystavování vašich stránek takovému množství potenciálních návštěvníků, jak je to jen možné. Poté je důležité poskytnout těmto návštěvníkům nějakou přidanou hodnotu při jejich příchodu.

Link Baiting – Vábení zpětných odkazů

Jedná se o nejsložitější odkazy. Na rozdíl od adresářů, katalogů, komentářů na blogu a profilů na sociálních sítích, nemáte nad těmito odkazy žádnou skutečnou kontrolu. Můžete být schopni ovlivnit jejich rozhodnutí různými způsoby a žádat o zpětný odkaz, ale konečné rozhodnutí je v rukou někoho úplně jiného.

Zde je několik tipů, které vám pomohou udržet si pozornost návštěvníků a přilákat další ke zpětnému odkazu:

  • Udělejte dobrý první dojem. Všichni jsme toto pořekadlo již slyšeli, a on-line platí stejně tak. Máte k dispozici pár vteřin, abyste udělali dobrý první dojem, toť vše. Problémy v podobě nefunkčních odkazů a stránek, které se stahují velice pomalu, vedou ke zklamání a snižují pravděpodobnost, že se někdo bude chtít odkazovat na vaše stránky.
  • Dejte lidem důvod, aby se vrátili. Pokud se vaše stránky skládají z pěti statických stránek, které vyprávějí o vaší firmě a výrobcích, návštěvníci nemají důvod se vracet nebo na vás odkazovat. Zajistěte něco s přidanou hodnotou pro ně v pravidelných intervalech – jako např. užitečný a pravidelně aktualizovaný blog, typy, rady, zajímavosti – poté bude mnohem více pravděpodobné, že se lidé vrátí a budou na vás odkazovat.
  • Buďte sví! Ať už působíte jako jednotlivec nebo jako tým o 10 000 členů, webové stránky by měly mít osobnost. Lidé jsou unaveni starými firemními liniemi, což je důvod, proč sociální média vzlétla jako raketa. Lidé chtějí jednat s lidmi – nikoliv jenom v rámci firemního celku. Dejte návštěvníkům možnost poznat blíže, jací jste, a uvidíte, že s mnohem větší pravděpodobností naleznou hodnoty, proč se na vás odkazovat.
  • Nebojte se diskuse, ale chápejte rozdíl mezi sporným a útočným. Nevyhýbejte se kontroverzním tématům, protože z diskuse vyplývá větší návštěvnost a pobízí ostatní stránky k odkazům na ty vaše. Na druhou stranu však přece nechcete přilákat obrovské skupiny lidí bez jakéhokoli přínosu pro vás. Boj s kontroverzním tématem může být kontraproduktivní – přistupujte proto pečlivě a s jasným cílem.

Základní a rychlý úvod Linkbuildingu

  1. Jestliže se nějaká stránka s velmi nízkou kvalitou na vás bude chtít odkazovat ze stránky se 100 linky, můžete na to v podstatě zapomenout jako na sílu odkazů, kterou jsou sdíleny, stejně tak jako 100 dalších!
  2. Měli byste se pokusit dostat své stránky do správného „okolí“ ve vašem oboru činnosti. Snažte se a získejte odkazy z okolí výsledku hledání Googlu pro vaše klíčové fráze. Zjistěte si okruh stránek, kde všichni významní „hráči“ ve vašem oboru odkazují, kam jsou odkazováni, a do nichž se zapojují.
  3. Sledujte, kdo se odkazuje na vaše konkurenty, a pokuste se odkaz získat také (nebo požádejte o to, aby tyto odkazy mohly být nahrazeny vašimi) J
  4. Používejte Google link, nebo nejlípe open site explorer. V googlu zadejte operátor „link:jinafirma.cz“ a podívejte se, kdo se na vaše konkurenty odkazuje.
  5. Připojte se k sociální síti, nikoliv jen kvůli odkazům samotným, ale abyste upozornili na obsah a aby se na vás skutečné stránky začaly odkazovat!
  6. Odkaz je odkaz. Pokud někdo chce odkaz na vás přijmout, neoplácejte mu vždy hned zpětným odkazem (může to popírat hodnotu linku), a lidé by mohli ve vaše stránky ztratit důvěru. Pamatujte si, Google říká, že není možné, aby nějaká stránka ublížila vaší stránce pouhým odkazem na ni, ale vy sami můžete ublížit své stránce, pokud se odkážete na jinou stránku s „podezřelým“ backlink profilem.
  7. Není na škodu získat odkaz z nízké nebo vysoké Google Page Rank stránky. Dnešní No-PR stránka může být ve skutečnosti PR 5, protože Google Toolbar PageRank je zastaralý.
  8. Dobré umístění na Googlu není jen o tom, kdo se na vás odkáže, ale především o tom, na koho se odkážete vy – tato myšlenka je založena na míře důvěry stránek a zdá se mi naprosto dostačující.

Samozřejmě, předpokládám, že disponujete webem s originálním obsahem! A nezapomínejte, že je důležitá kvalita odkazů nikoli kvantita. Pokud bych měl výše zmíněná fakta shrnout, rád bych řekl – získávejte odkazy ze skutečných a kvalitních stránek.



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace