Long Tail klíčová slova

long tailPojďme si nejdříve definovat Long Tail klíčová slova. Long Tail klíčové slovo je fráze obsahující alespoň tři nebo více slov. Long Tail klíčová slova jsou používána k vylepšení návštěvnosti, kterou jste získali z vyhledávačů. Jestliže máte stránky, na nichž prodáváte výrobky jako např. bio čaje, můžete z vyhledávačů získat nějaké objednávky přes takto obecná slova jako je například slovo „čaje“,  ale použití více zacíleného klíčového slova jako např. „bio čaj Yerba“ představuje klíčovou frázi, která přinese větší šanci na lepší umístění v žebříčku a větší šanci na konverzi.
 

Proč cílit na Long Tail klíčová slova?

Myšlenka je jednoduchá, pokud chci najít konkrétní produkt s úmyslem koupě či jiného druhu konverze, nebudu hledat obecný výraz, ale budu hledat přesně to, co potřebuji. Což znamená, že Long Tail klíčová slova nabízejí vyšší míru konverze a jsou nezbytná pro váš on-line obchod. Celkem vzato, obětujete něco ze své návštěvnosti v číslech a nahradíte množství kvalitou.

Důkazem mohou být statistiky vyhledávače seznam.cz, které uvádějí,  že 70% denních hledání je unikátních. Tato hledání tedy tvoří long tail a pouze zbylých 30% hledání se zaměřuje na obecná často hledaná slova. Z toho vyplývá, že optimalizovat na slova z long tail se vyplatí.

A jak bude vypadat křivka návštěvnosti stránek?

Říkáte si, že když budete cílit na úzce zaměřená long tail klíčová slova, která mají minimální hledanost, musí to mít přece zákonitě za následek snížení celkové návštěvnosti webových stránek? Není tomu tak! Podívejme se na zde uvedený obrázek, který nám říká, že obecná klíčová slova mají sice velkou hledanost, ale tvoří je malé množství z celkového počtu klíčových slov. Long tailových klíčových slov je ohromné množství. Sami byste se divili, pod jakým výrazem jsou lidé schopni na webu hledat. A součet návštěvnosti takového množství long tailových slov jednoznačně předčí návštěvnost z obecných slov.

SEO long tail

Long Tail klíčová slova nejsou požívána pouze pro získání kvalitnějšího provozu; používají se k přesnějšímu zacílení na výklenek trhu (niku). Je mnohem snazší vymezit to, o čem vaše stránky jsou, použitím long tail klíčových slov ve vyhledávačích, nežli krátkých obecných klíčových slov. Pokud použijete klíčové slovo, jako je „brazilská přírodní káva“ spíše než pouze „brazilská káva“, budou vaše stránky lépe nabízeny v rámci vyhledávačů a obsadí v nich vyšší příčku. Tedy, část o získávání lepšího umístění je téměř vždy zapříčiněna nižší konkurencí, což představuje bonus pro vás.

Je mnohem jednodušší dostat se na vysokou pozici díky cílenému více-slovnému long tail klíčovému slovu než díky běžně používanému výrazu, který je vyhledáván milionkrát denně. Ze zkušeností s analýzou konverzí webových obchodu či jiných webových stránek víme, že cílení na konkrétnější klíčová slova Vám v naprosté většině případů přinese více peněžních zisků za méně úsilí.

Existují i další výhody používání long tail klíčových slov, z nichž jedním je snížení nákladů za platbu za proklik PPC reklamy. Samozřejmě, že je to způsobeno také nižší konkurencí těchto klíčových slov.

Hodí se Long Tail klíčová slova pokaždé?

U naprosté většiny webových stránek je vhodné se zaměřovat především na long tail. Existují ale také obory, kde je long tail tak malý, že by z něho nebyl dostatečně dobrý počet konverzí. Jsou to především webové stránky, které jsou již sami o sobě velmi úzce zaměřené. Uveďme například prodejce korálků či puzzlí. V těchto oborech je počet long tailových slov tak malý, že bez cílení na obecná hledaná klíčová slova jako je „korálky“ či „puzzle“ nebylo možné. Je to tím, že je velmi málo lidí, kteří chtějí koupit korálky a zná nějaký konkrétní název produktu. (existuje-li vůbec)

Jaká použít Long Tail klíčová slova?

Na závěr je třeba důkladně promyslet, jaká Long Tail klíčová slova použijete, stejně tak jako u běžných obecných klíčových slov. Tímto tématem se zabývá analýza webových stránek z pohledů klíčových slov. Musíte si být jisti, že pokud vynaložíte váš čas a peníze do konkrétního úzkého segmentu trhu, máte dobře vybraná klíčová slova. V opačném případě budete váš čas a peníze pouze ztrácet, protože správná analýza je základem pro on-line úspěch.



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace