Odkazové spamy - 1. část

Podíváme se nyní na špatně provedené strategie budování odkazů, kterou přesto mnozí ze SEO experů nazývají „white hat“ (dle pravdel SEO). Může být při pořizování odkazů mnohem nebezpečnější než strategie „black hat“ (za hranicemi pravidel SEO). Mnoho stránek se setkalo s významnými poklesy v rámci umístění v žebříčku vyhledávání a návštěvnosti, v důsledku dobře míněného, ale krátkozrakého budování odkazů. Ať už používáte taktiku černou, bílou nebo jakýkoliv odstín šedé, můžete si sami udělat laskavost tím, že se vyhnete odkazovému spamu.

Je zřejmé, že nejnovější Google aktualizace zasahují stránky, které měly profil s příliš agresivními zpětné odkazy. Takovýto typ stránek bych nazval „nebezpečnou zónou“. Vysoce nepřirozený anchor text a nekvalitní odkazy mají vzájemný vztah. Reakce Googlu na postoj vůči každému typu link spamu se liší, ale každá metoda budování odkazů se stává více a více riskantní, pokud se začíná přesouvat směrem k nebezpečné zóně.

Přesměrovávané domény

Každé SEO by mělo chápat 301 stavové přesměrovávání domén (jež představují dynamické zpracování odkazů) jako určitou formu tvorby odkazů.

Budování odkazů skrz přesměrování by mělo být snadno zachyceno, protože nové odkazy na doménu, která je v současné době přesměrována, mohou být brány stěží jako výsledek přirozeného chování. Je to jako vystřelit světlici, která hlásá: „Jsem s největší pravděpodobností manipulační odkaz“. Skutečnost, že vyhledávače momentálně nesledují pozorně, není zárukou budoucího úspěchu.

Katalogy a adresáře

Katalogy odkazů jsou často diskutovaným tématem. Google postupně znehodnocuje odkazy z katalogů, jež neodpovídají standardům. Odkazy z katalogů často trpí vysokým out / in linking poměrem. Stále ale doporučuji využívat lokální či oborové katalogy, takové jsou pořád přínosné.

katalogy stránek

Sítě blogů a špatně provedené blogy

Existuje mnoho potenciálních rizik v rámci síťových blogů. Google nesnáší tyto sítě blogů – falešné blogy, které členové platí nebo přispívají k obsahu za účelem dostat zpět odkazy na stránky své nebo svých klientů. Klasické blogy a jiné formy příspěvků na legitimní stránky jsou mnohem lepší taktikou, ale upozorňuji strategii, která velmi spoléhá na nekvalitně zpracované blogy, které se tváří jako spamy síťových blogů.

Co se týče (automatizovaných) síťových blogů, každý takový blog má obsah s konstantním poměrem slov na odkazy. Téměř všechny zpětné odkazy na síťové blogy jsou také spamy. Toto jsou poměrně jednoduše algoritmicky odhalitelné ukazatele.

Je smutné vidět blogy nízké kvality s pochybnými zpětnými odkazy v porovnání s klasickými blogy, které přísně splňují délku slova a směrnice pro externí odkazy. Bohužel pak ale profil zpětného odkazu naplněný nekvalitními příspěvky vypadá nápadně podobně profilu webových stránek používajících automatizované síťové blogy.

Spam PR článků

Pod pojmem PR servery se u nás bohužel myslí všemožné katalogy nekvalitních článků. Často je každý článek na úplně jiné téma. Takové servery neprocházejí žádným schvalováním, nikoho nezajímá kvalita vkládaného článku. Dalším velkým problémem takových serverů je duplicita článků.  Linkbuilder vkládá jeden článek do desítek takových stránek. Takové duplicity a nekvalitní články pak způsobují, že tyto servery mají špatný odkazový profil. Většina článků je vytvářena výhradně za účelem získání odkazu a v podstatě všechny vložené články jsou automaticky publikovány. Google tyto články kritizuje pro jejich poměrně hodně nekvalitní obsah.

Vzhledem k tomu, že teoreticky mohou být odkazy na články legitimní, jsou obecně znehodnoceny spíše než penalizovány.

pokles důvěryhodnosti stránek

Single-Post blogy

Tyto blogy se nazývají rovněž ironicky „Web 2.0 blogy“. Po založení stránky s nezávislým obsahem, která bude mít jeden nebo dva články, bude poté „naplněna“ hromadou odkazů, obecně od sociálních záložek.

Navzdory jejich rozšíření, neovlivňují tyto stránky příliš umístění ve vyhledávání. Odkazy, které nemají příliš velkou váhu, vstupují, a bez jakéhokoli dopadu zase vystupují. Google se tedy nemusí příliš snažit se jich zbavit, protože v podstatě nijak neškodí.

(Placené) Site-Wide odkazy

Site-Wide odkazy v patičkách webových stránek bývaly v módě. Google však ochromil jejich moc, protože většina odkazů v zápatích směřujících na externí stránky jsou buď Google Bombs nebo placené odkazy. Kam byste mohli umístit site-wide odkaz, pokud nechcete, aby na něho vaši uživatelé klikli? Do patičky.

Není jednoduché se vyhnout výskytu spamu. Např. Google Penguin narazil na řadu stránek s vysokým podílem site-wide odkazů (v zápatí), které by mnozí nepovažovali za manipulativní. Téměř každé bezplatné téma, které odkazovalo zpět na tvůrcovy stránky s vybraným anchor textem, se nyní zoufale snaží o aktualizaci nebo odstranění odkazu. Penguinu nezáleží na tom, jestli se zblázníte z pluginů, designu webových stránek či volně dostupných šablon; nadměrné používání anchor textů postihne každého. To dokazuje, že rozšířené praktiky patičkových odkazů nejsou v podstatě bezpečné.

patičkové site-wide odkazy

... pokračování příště



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace