Odkazové spamy - 2. část

Podívejme se na další typy odkazových spamů. Tento článek je navázáním na minulý díl o odkazovém spamu. Nyní se zaměříme na placené odkazy, výměnu odkazů, záměnu obsahu, diskuzní příspěvky a uživatelské profily. Věřím, že vás tento článek upozorní na praktiky, na které si dát pozor, nebo nejlépe se jim úplně vyhnout.

Placené odkazy v obsahu

Nikdy nebude existovat spolehlivý způsob, jak odhalit každý placený odkaz. Ale pokud to děláte ve velkém, je poměrně jednoduché takové nakoupené odkazy odhalit. Musíte věřit svým prodejcům, že to nečiní viditelně, a ostatním kupujícím, že se vyhýbají nežádoucí pozornosti na jejich stránky. Jestliže kupující, s nímž nemáte žádný vztah, koupí odkazy z nedbalosti, podrobné zkoumání může vést přes weby, z nichž nakupoval, a nakonec zpět k vám.

Pokud si kupujete odkazy, skutečnost, že víte, co děláte, není dostačující. Ujistěte se, že všichni zúčastnění vědí, co dělají. Google není shovívavý, pokud jde o nákup odkazů.

Výměny odkazů, Link Wheels (X-way odkazy,…)

Mluvíme-li o stopách, věřím, že je možné vybudovat strojově naučený model s profilem známých odkazů porušujících zásady. Můžete posoudit pravděpodobnost stránek, jež mohou být tímto způsobem propojeny, potvrzující potenciální kupující a prodávající s grafem odkazů na obdobné profily. Nemám tušení, jaký druh výpočtu / programování je zapotřebí, ale stopa je anomální natolik, že by to mělo být možné.

Výměna odkazů prostřednictvím odkazových schémat vyžaduje mnohem více důvěry v rámci skupiny cizích lidí, než si představujeme. V případě link wheel jste tak silní a propracovaní jako vaše „nejslabší odkazy“. Můj názor je takový, že pokud jste dost chytří na to, abyste zabránili přistižení, jste pravděpodobně dost chytří na to, vybudovat nebo napsat něco skvělého, co bude mít lepší výsledky a nižší riziko než link wheels.

X-way výměny odkazů

Záměna obsahu

V této souvislosti mluvíme o vytvoření skutečné části linkbaitu pro důvěryhodné odkazy, a pozdější nahrazení obsahu něčím finančně výhodnějším. Klamání lidí pomocí slučování či nahrazování obsahu zřetelně není něčím, z čeho by měl Google radost.

Setkávám se občas se stránkami vytvořenými s kvalitním a hodnotným obsahem, na které vede množství přirozených odkazů. Do té doby se jedná o legitimní a vysoce kvalitní linkbaing (přirozené vznikání odkazů). Majitel stránek ale pak takový obsah stáhne a nahradí ho komerčním sdělením s odkazy. Vzniklé přirozené odkazy tedy již odkazují na komerční PR obsah.

Sociální záložkování (Bookmarking)

Odkazy z většiny stránek sociálního bookmarkingu nemají žádnou hodnotu. Jakékoliv kvalitní odkazy se okamžitě rozptýlí do milionu různých směrů. Je zde převaha záložek na informačně naprosto nehodnotný komerční obsah. Mimo nekvalitní odkazové stránky je zde také problém s vysokou mírou přidávání záložek a tím také nestálosti URL zpětného odkazu.

Diskuzní spam

Diskuzní spam nejspíš nikdy nezemře, i když už je vlastně mrtvý. Nedávno jsem narazil na otázku ohledně odkazu diskuzního podpisu, který byl v doslova stovkách komentářů na populárních internetových fórech. Když se autor článku pokusil odstranit odkazy s podpisem, změna měla pro Google podobný účinek jako u většiny diskuzních odkazů: nulový. To dokazuje, jak malý význam tato taktika pro Google má. Stejně jako sociální weby, nelze v diskuzním fóru ovládat spamy, které se mění v žumpu plnou zkomolených frází a anchor textů.

diskuzní spam 

Profilový spam

Profilový spam si zaslouží vlastní odstavec vzhledem k jeho hojnému výskytu. Pro Google by bylo složité podniknout nějakou výraznou akci zaměřenou na profily v diskuzích, sociálních sítích, atp. Není zde zákonný důvod pro odstranění takových profilů na daných webech. Je to ale velmi neetické, zakládat či přejmenovávat soukromé profily, jen za účelem vytvoření zpětného odkazu na komerční web.

Jsou-li profilové odkazy sledovány a indexovány, Google obvykle interpretuje stránku jako uživatelskou stránku a adekvátně si toho cení. Systém Googlu zřejmě není v současnosti pro znehodnocení profil spamů zrovna dokonalý.

spam jako uživatelský profil

Závěrem

Výše zmíněný seznam nemá být vyčerpávající, ale měl by vytvořit obraz o typech odkazových spamů, s nimiž se můžete dostat do styku, se kterými pracujete, a prostřednictvím jakého chování se můžete dostat do problémů.

Záměrně jsem napsal o tom, jak spam odkazy „vypadají“. Pokud si myslíte, že SEO „black hat“ je špatné, nemorální, nebo jakkoli nechutné, v pořádku – jen se ujistěte, že vaše odkazy „white hat“ nevypadají ve skutečnosti také jako „black hat“. Stále platí: Vaše odkazy by neměly působit manipulativně.  Je třeba se vždy zamyslet nad potenciálními výhodami a hrozícím rizikem.



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace