Rady pro lepší Facebook Marketing
Pokud se pohybujete na sociálních sítích, jako je především Facebook jistě tušíte, že vytvoření profilové firemní stránky na Facebooku může být nemalým přínosem pro vaše podnikání. Facebook aktuálně používá více než 750 milionů aktivních uživatelů. Je proto těžké popřít, že vaši potenciální a stávající zákazníci využívají Facebook k tomu, aby se spojili s ostatními, a sbírají informace o produktech a službách, které nabízíte, což značně ovlivňuje jejich nákupní chování. Pokud jste si doposud nevytvořili profil na Facebooku, na co tedy ještě čekáte?
Ovšem, vytvoření vaší firemní stránky je pouze prvním krůčkem. Rozvíjení svého profilu na Facebooku, jež vašemu podnikání přinese řadu výhod, vyžaduje také dost práce. To je důvod, proč jsme zde nashromáždili následující rady, jak svůj Facebook marketing posunout o úroveň výše.
1. Klaďte otázky
„Nestačí pouze vysílat propagační sdělení – značky by měly vyvinout úsilí, aby upoutaly pozornost svých diváků. Kladení otázek je skvělý způsob, jak odstartovat vzájemný dialog.“
2. Nedělejte vše příliš automaticky
„Nekrmte svůj blog či Twitter automatickými odkazy na vaši profilovou stránku. Automatizovaný obsah se často neřadí mezi uživatelovy RSS kanály.“
3. Nezaměřujte se pouze na vás
„Jako nepsané pravidlo platí: uvádějte čtyři aktualizace položek týkajících se vnějších novinek nebo zjištění při zavádění každého produktu. A vždy když se zmiňujete o produktu nebo službě, zkuste dělat užitečným způsobem to samé.“
4. Využijte referencí a zpětné vazby
„Používejte Facebook k přímému propojení s vašimi zákazníky a učiňte je součástí vašeho marketingového úsilí… Vyzvěte své zákazníky, aby se podělili o své úspěchy na vaší zdi a získejte zpětnou vazbu o znacích nového produktu.“
5. Buďte lidští a příjemní
„Nejúspěšnější B2B stránky často kombinují projevy zkušeností společně s humorem a osobitostí, což zní mnohem více jako skutečný rozhovor než jen prostý marketing a prodejní mluva.“
6. Nabídněte rozmanitost
„Smíchejte trochu videí, fotografií, otázek, informací atd. Nemáte svá vlastní videa? YouTube je jejich pokladnicí a sdílí stránky jako Reddit nebo Digg, jež jsou skvělými zdroji zábavy, kterou lidé milují.
7. Buďte aktivní
„Neberte jako samozřejmost to, že máte stránku k dispozici. Bez ohledu na to, jak obsáhlou jste ji vytvořili, pokud nejste aktivní, vytrácí se veškerý smysl stát se jedničkou.“
8. Zaujměte provokativním obsahem
„Dokud nejste natolik zajímaví, abyste byli komentováni, prosté aktualizování statusu vás neposune mezi Top RSS kanály. Publikujte takový obsah, který pobídne ke kliknutí nebo zahájí diskusi.“
9. Podávejte žádosti
„Chcete, aby vaši fanoušci vyjadřovali své názory na dané téma? Zeptejte se jich. Chcete, aby s vámi sdíleli jejich oblíbené obsahy? Zeptejte se jich. Chcete, aby sdíleli váš obsah? Zeptejte se jich. Získáte bod k dobru.“
10. Projevujte negativní postoj taktně
„Pokud by měl existovat negativní komentář, který nahání strach mnoha B2B společnostem, vyjadřujte ho s pochopením a upřímností. Ve většině případů pramení transparentnost a naslouchání z negativní zpětné vazby.“
11. Udržujte vše aktuální
„Aktualizujte pravidelně svou skupinu nebo oblíbenou stránku užitečnými informacemi a odpověďmi na otázky.“
12. Buďte konzistentní
„Nic není horší pro skupinu nebo stránku na Facebooku než stagnující obsah. Abyste měli firemní blog či dynamické webové stránky, musíte lidi pravidelně zapojit. I když je to každý týden třeba jen pouhé přidání zprávy, dělejte něco pravidelně (čím častěji, tím lépe), za účelem vyvolání odezvy od lidí.“
13. Nepřehánějte to
„Jedna nebo dvě stálé aktualizace každý den jsou lepší než půl tuctu nahodilých aktualizací, jež nemají takovou výdrž, aby získaly zpětnou vazbu od uživatelů.“
14. Pobízejte k akci
„Nebojte se požádat uživatele, aby sdíleli objekty nebo klikli na tlačítko „Líbí se mi“ – zejména v případě, že jste na Facebooku noví. Může to chvíli trvat, než věci naberou nějaký spád. Vše, co pro to můžete aktivně udělat, pouze urychlí celý proces.“
15. Propagujte svou stránku Offline
„Pokud je váš business provozován v hmotných prostorách, umístěte na recepci ceduli, abyste dali svým zákazníkům vědět o tom, že jste na Facebooku.“
16. Nabídněte soutěže a reklamní předměty
„Soutěže a dárky by neměly ze strany vašich fanoušků vyžadovat velké úsilí, ale měly by jim nabídnout něco skutečného a cenného.“
17. Pobízejte a motivujte
„Jestliže chcete, aby lidé měli vaši stránku na Facebooku rádi a více se seznámili s vašimi produkty a službami, pomůže vám tohoto docílit nějaký silný stimul.“
18. Pochopte, jak Facebook funguje
„Pište za účelem výměny diskusních příspěvků, nikoliv kvůli „vaší zdi“… I když někteří lidé budou navedeni přímo na vaši zeď například přes odkaz nebo reklamu, vašim stávajícím fanouškům se zobrazí vaše aktualizace v jejich nejnovějších příspěvcích.“
19. Analyzujte
„Monitorujte, která místa přitahují nejvíce „Líbí se mi“ a komentářů. Facebook stránka obsahuje několik důležitých a základních ukazatelů pro analýzu.
Jaké další rady byste přidali? Jaké tipy ze své vlastní zkušenosti máte?