HTML, jazyk, který pohání celosvětovou síť, vyvíjí se spolu s technologií a potřebami uživatelů a vývojářů, aby poskytl uživatelům internetu ten nejlepší možný zážitek. Většina webu nyní využívá HTML4, nejnovější schválenou verzi. Nicméně, vývojáři, kteří již používají verzi HTML5, a velká část webových prohlížečů již podporuje většinu nových funkcí vznikajícího standardu. To znamená, že vývojáři a SEO odborníci mohou začít využívat HTML5 ve své práci již nyní a připravit se tak na „web zítřka“.
Nové tagy
HTML5 umožňuje vývojářům, aby „naučili“ vyhledávače, jak segmentovat webové stránky. Právě nyní jsou vyhledávače schopny udělat takováto rozhodnutí. Schopnost definovat záhlaví, zápatí, sekci pro odkazy, menu a další části stránek může pomoci webmasterům zvýšit hodnotu jejich obsahu a vyhnout se špatnému hodnocení vyhledávačů.
Mezi nové tagy patří např.:
Nový tag ve formě článku bude eliminovat potřebu div tagů uvnitř zveřejněného obsahu. A definuje oblasti, v nichž je hodnotný obsah. To by mělo posílit viditelnost publikovaného obsahu pro vzhledávače.
Vyhledávače budou mít možnost podívat se hned na hledané termíny v oddílech textu, spíše než vyhledávat klíčová slova roztroušená v rámci celé sítě webu. To by mělo pomoci přesně určit vysoce kvalitní informace pro uživatele internetu, kteří nechtějí být obtěžováni prostřednictvím SEO-nevyžádaných stránek.
Rozšíření výhod tradičních H1, H2, a H3 tagů umožní webmasterům a SEO odborníkům zahrnout odkazy, nadpisy a texty novými způsoby, které zlepší čitelnost a výkon pro vyhledávače.