Srovnávače zboží (cen)
Srovnávače cen v dnešní době používá velké množství lidí. A jejich počet neustále roste! Je to tím, že je pro uživatele pohodlnější porovnat ceny a kvalitu obchodů na jednom místě než navštěvovat desítky webových stránek a hledat informace. Srovnávače cen zároveň dosahují jenoho z nejlepších konverzních poměrů (poměr kliků a uskutečněných objednávek). Tento poměr je nezřídka přes 5 %. Což je pro vás jako provozovalé e-shopu velmi užitečný zdroj návštěvnosti.
Jak fungují srovnávače zboží?
Aby byl obchod zařazen do srovnáí je nutné aby umožňoval jednoduchý XML export produktů. Tento export v dnešní době již obsahuje každý průměrně kvalitní obchod. Pak již stačí jen zaregistrovat obchod do srovnávačů. Nejpoužívanější z nich jsou zbozi.cz a heureka.cz. Existuje jich ale samozřejmě mnohem více. Některé jsou placené a některé nikoliv.Platba většinou funguje na podobném principu jako PPC reklama, tj. platíte až když někdo klikne na vaší nabídku a je přesměrován do vašeho e-shopu. Cena za klik lze u obou uvedených upravovat a tím také posouvat vaše produkty do popředí. Není to ale jediný ukazatel který určuje pořadí. Dále uveďme například kvalitu XML exportu a míru prokliku.
Tipy a rady pro srovnávače
- Kontrolujte spárovanost s produkty ve srovnáčích. Toto například ovlivníte správným názvem produktu, zařazení do kategorie či EAN kódem.
- Ve žboží.cz je nástroj na ruční párování produktů
- Uvádět správně dostupnost zboží. Jinak je to například důvod k vyřazení obchodu.
- Ověřeno zákazníky: heureka.cz nabízí certifikát podmíněný jednoduchou implementací a kladným hodnocením uživatelů. Takové obchody pak mají lepší pozice.
- Cena zboží: je to snad hlavní údaj podle kterého se uživatele orientují a vybírají
- Hodnocení: Jestliže máte problémy s komunikací se zákazníky, či nedodržujete termíny. Tak musíte pořítat se špatným hodnocením obchodu od zákazníků.
- Cena produktů se dá nastavovat aukčním systémem a tím se dostat před ty, kteří to nevyužívají. Ceny za klik se obvykle nastavují podle kategorií, cenových rozsahů či konkrétního produktu v XML exportu.
Výhody srovnávačů
- rychlá implementace a nasazení
- nízké ceny za kvalitní propagaci
- vysoký konverzní poměr (míra objednávek/kliků)
- možnost omezení utracené částky (kreditu)
- velmi vhodné pro e-shopy s mnoha produkty
- velmi vhodné pro e-shopy s nízkou cenou zboží
- u kvalitního obchodů budou i kvalitní hodnocení zákazníků
Seznam nejpoužívanějších srovnávačů zboží
- www.zbozi.cz
- www.heureka.cz
- www.hledejceny.cz
- www.hyperzbozi.cz
- www.monitor.cz
- www.shopy.cz
- www.pricemania.cz