Srovnávače zboží (cen)

Srovnávače cen v dnešní době používá velké množství lidí. A jejich počet neustále roste! Je to tím, že je pro uživatele pohodlnější porovnat ceny a kvalitu obchodů na jednom místě než navštěvovat desítky webových stránek a hledat informace. Srovnávače cen zároveň dosahují jenoho z nejlepších konverzních poměrů (poměr kliků a uskutečněných objednávek). Tento poměr je nezřídka přes 5 %. Což je pro vás jako provozovalé e-shopu velmi užitečný zdroj návštěvnosti.

zboziheureka

Jak fungují srovnávače zboží?

Aby byl obchod zařazen do srovnáí je nutné aby umožňoval jednoduchý XML export produktů. Tento export v dnešní době již obsahuje každý průměrně kvalitní obchod. Pak již stačí jen zaregistrovat obchod do srovnávačů. Nejpoužívanější z nich jsou zbozi.cz a heureka.cz. Existuje jich ale samozřejmě mnohem více. Některé jsou placené a některé nikoliv.Platba většinou funguje na podobném principu jako PPC reklama, tj. platíte až když někdo klikne na vaší nabídku a je přesměrován do vašeho e-shopu. Cena za klik lze u obou uvedených upravovat a tím také posouvat vaše produkty do popředí. Není to ale jediný ukazatel který určuje pořadí. Dále uveďme například kvalitu XML exportu a míru prokliku.

Tipy a rady pro srovnávače

  • Kontrolujte spárovanost s produkty ve srovnáčích. Toto například ovlivníte správným názvem produktu, zařazení do kategorie či EAN kódem.
  • Ve žboží.cz je nástroj na ruční párování produktů
  • Uvádět správně dostupnost zboží. Jinak je to například důvod k vyřazení obchodu.
  • Ověřeno zákazníky: heureka.cz nabízí certifikát podmíněný jednoduchou implementací a kladným hodnocením uživatelů. Takové obchody pak mají lepší pozice.
  • Cena zboží: je to snad hlavní údaj podle kterého se uživatele orientují a vybírají
  • Hodnocení: Jestliže máte problémy s komunikací se zákazníky, či nedodržujete termíny. Tak musíte pořítat se špatným hodnocením obchodu od zákazníků.
  • Cena produktů se dá nastavovat aukčním systémem a tím se dostat před ty, kteří to nevyužívají. Ceny za klik se obvykle nastavují podle kategorií, cenových rozsahů či konkrétního produktu v XML exportu.

Výhody srovnávačů

  • rychlá implementace a nasazení
  • nízké ceny za kvalitní propagaci
  • vysoký konverzní poměr (míra objednávek/kliků)
  • možnost omezení utracené částky (kreditu)
  • velmi vhodné pro e-shopy s mnoha produkty
  • velmi vhodné pro e-shopy s nízkou cenou zboží
  • u kvalitního obchodů budou i kvalitní hodnocení zákazníků

srovnavac zbozi

heureka

Seznam nejpoužívanějších srovnávačů zboží



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace