Test objednávek českých e-shopů

V listopadu dělala společnost Acomware průzkum mezi velkými českými e-shopy. Cílem průzkumu bylo zjistit, jak jsou na tom e-shopy z pohledu komunikace se zákazníkem při objednávkovém a reklamačním procesu.

Objednávky byly realizovány 30.10. v 22 e-shopech (Alza, Mall, Datart, Kasa, Parfums, Alfa, Kosmas, Topgal a další). 7.11. bylo zboží vráceno v zákonem dané lhůtě na odstoupení od koupi a 19.11. vyhodnotili výsledky.

Pár závěrů: 

  • Potvrzovací e-mail byl doručen většinou okamžitě, někdy ale až za 17 min. Což může být z pohledu zákazníka neočekávané a může si to vyložit, že jeho objednávka nebyla systémem vyřízena. Osobně bych již psal e-mail s dotazem na evidenci mé objednávky.
  • Polovina e-shopů posílá jen textovou verzi potvrzovacího emailu.
  • Za objednávku vám poděkuje jen 15 z 22 e-shopů.
  • Rozšiřující nabídku zašle jen 1 e-shop.
  • Informaci o doručení zboží pošle jen každý 4. e-shop.
  • Polovina e-shopu zašle o odeslání zboží SMS.
  • Pouze jeden e-shop zavolá, proč došlo k vrácení zboží.
  • Jen třetina e-shopu respektovala nevyjádření souhlasu se zasíláním novinek na email.
  • Od 16 e-shopu dorazilo během 3 týdnů přes sto emailů s nabídkami zboží.
  • Pouze jeden e-shop poslal obsahový (neprodejní) email.

 

Co by šlo vylepšit?

  • reagovat na vrácení zboží a zeptat se na důvod
  • přidat doporučení e-shopu mezi známými skrze email či sociální sítě
  • používat obsahové info newslettery pro vybudování důvěry
  • personalizovat e-maily - oslovení i nabídka produktů

test ceskych e-shopu pri objednavce

Transakční studie



Přidejte komentář


Tento web používá k poskytování služeb soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.     OK   Další informace